Hannah Dales è una ragazza di 27 anni, viene da Brisbane, in Australia, e nella vita fa la personal trainer. Di recente, però, ha voluto dimostrare che anche lei non ha sempre un corpo impeccabile, anche se si allena regolarmente e se mangia in modo sano. Ha infatti condiviso sui social un collage di foto, nelle quali appare prima con il ventre piattissimo, poi con lo stomaco così gonfio da sembrare incinta.

Non è un caso che siano stati moltissimi quelli che hanno pensato che voleva annunciare una gravidanza proprio con quello scatto. In realtà il problema è ben diverso: Hannah ha visto il suo corpo cambiare da un giorno all'altro, probabilmente a causa di un'intolleranza ai latticini, al glutine o alle uova, anche se non ha capito ancora con precisione il problema. Quello che voleva dimostrare è che è importante prendersi cura della propria salute ed essere onesti quando si parla delle "lotte fisiche" che si sperimentano ogni giorno.

After posting the photo on the right on my story the other night I have been inundated with messages from you girls saying that you thought you were the only one this happened to! 😱 (a lot of you also thought I was actually pregnant 😅) – Here’s the truth.. it happens to almost everyone!!! I’m bloated more days than I’m not (left photo) and only now am i seeking help from a professional to really knuckle down and figure out what is the main cause of these issues. I have been down so many avenues to try help with my bloating; the elimination process, cutting out gluten, dairy, eggs, wheat, using probiotics and supplements to help with gut health etc, all of which have helped in some way but for me, my issues are more than a food intolerance. – The main things I suggest to incorporate into your day to ease the uncomfortable feeling of being bloated are, 🍋 Warm lemon water first thing in the morning (use a straw if you’re worried about your teeth), I found this really helps on days when I wake up still feeling bloated from the night before, some days I also add a dash of ACV which also helps. I specifically avoid adding onion and garlic to my foods as sometimes they can also set my tummy off. 🥜 If you’re eating nuts, try and buy ‘activated’ nuts (they are a bit more expensive or you can activate them yourself) this helps with the digestion and absorption of nutrients in our intestinal tract and stops you from feeling bloated and heavy after eating them. 📝 I also suggest tracking a few days of eating & drinking. Be sure to note down everything you consume and also when you’re feeling bloated so you can refer back & try pin point the specific meals or foods that tend to be causing the problem. – Obviously every body is completely different so always seek professional advice as well but, seeing as I received so many messages I thought I would share my main little tips with you all 😘😘 I just want you guys to know that you’re not alone with this, it’s more common than you think & as a women our hormones also come into play (that time of the month can also make you swell up like crazy!) Never be afraid to ask for help!! 💕🤗 #bloatlife #hdpt #notpregnant #bloatingpositivity

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"Succede quasi a tutti di essere gonfi in alcuni giorni. Sto cercando di capire qual è la causa di questi problemi, così da preservare la salute del mio intestino ma credo che sia qualcosa di diverso da una semplice intolleranza alimentare", ha spiegato la personal trainer. Hannah vuole infatti dire addio agli stereotipi di bellezza perfetti trasmessi attraverso i social e invitare le donne come lei ad accettarsi così come sono. Dietro il gonfiore e l'incapacità di perdere i chiletti di troppo potrebbero esserci alcuni problemi di salute oppure i cambiamenti ormonali che avvengono ogni mese nel corpo di una donna fertile.